אודות

2019-                  מרצה לחינוך מיוחד, רכז התאמות ומרכז למידה – המכללה האקדמית – הרצוג.

2021                   ראש תכנית אבחון דידקטי למגזר החרדי – מכללת הרצוג.

הנחיית סטודנטים לתואר שני בכתיבת עבודות גמר בשיטות מחקר כמותי, איכותני ומחקרי פעולה.

יו"ר ועדת זכאות ואפיון, אגף חינוך מיוחד, מחוז ירושלים, משה"ח.

2018-                  מרצה לחינוך מיוחד, רכז התאמות ומרכז למידה – המכללה האקדמית – הרצוג.

2018-                  דיקן הסטודנטים – מכללת חמדת הדרום.

2010-                  מרצה לחינוך מיוחד, לקויות למידה ומדריך פדגוגי – מכללת חמדת הדרום.

2015-                  יו"ר ועדת התאמות מחוזית, משרד החינוך, אגף לקויות למידה, מחוז מנחי וירושלים.

2003-                  מנהל אתר פרטי, מפתח תכניות לימודים ולומדות ללמידה מקוונת לתלמידים לקויי למידה.

2012-2014           מדריך מחוזי, משרד החינוך, אגף לקויות למידה, מחוז ירושלים.

2010-2011           מדריך פדגוגי, מכללת הרצוג.

2009-2010           מדריך מורים לחינוך מיוחד במסגרת מת"י (ירושלים).

2007-2008           מרצה לחינוך מיוחד והערכת הישגים לימודיים ומדריך פדגוגי במכללה האקדמית לחינוך, שאנן, חיפה.

2005-2007         שליח הוראה מטעם הסוכנות היהודית בבית ספר יהודי בניו-יורק, ארה"ב.

2000-2005           מחנך ומורה ליהדות, עברית, מקצועות קודש, מחשבים, חינוך לקריירה ויזמות עסקית במסגרות חינוך מיוחד – ישיבה תיכונית לילדי ADHD, כתות שילוב וכתות מקדמות. במקביל, מורה מאמן, מדריך פדגוגי ומנחה מורים לחינוך מיוחד במסגרת מת"י ירושלים. מפתח ומטמיע תכניות לימודים, ייעוץ ודרכי התמודדות בחינוך המיוחד.

2008 – "מאפייני ADHD כגורמי סיכון להתמכרות בקרב מתבגרים". כנס עמדו"ת (עם, מדינה ותורה) – "וחי אחיך עמך", מכללת אורות ישראל, אלקנה

2012 – "למידה שיתופית ודיאלוג מקוון בהוראת המשנה בקרב תלמידי כתות מקדמות". כנס המורה והתלמיד בכתה הדיאלוגית, בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית,  ירושלים.

2014 – "Online Discourse in Teaching Mishnah for Special Education Classes", ICHE – International Confernce on Higher Education, Dan hotel, Tel-Aviv

 2015 – "הבדלים בתחושת מסוגלות ההוראה (לסוגיה השונים) בין פרחי הוראה בנים לבין בנות במסלולי ההכשרה השונים במכללות דתיות להכשרת מורים." כנס מחקר, מכללת חמדת הדרום.

2016   –  "מעבר מהכשרה והתנסות מעשית של יום בשבוע במהלך שנה"ל להכשרה והתנסות מעשית מרוכזת  – מחקר הערכה", כנס "אקדמיה כתה", מכללת חמדת הדרום.

2018 –  "הכשרה מעשית בבלוקים (Blocks Schedule) במסלול גיה"ר וחנ"מ". ההתנסות בדרך למקצוע – כנס מחקר ארצי, גורדון, המכללה האקדמית לחינוך.

2019 – "שינויים ותמורות בגישות החינוך לאנשים עם צרכים מיוחדים בספרות השו"ת במאות הי"ט והכ'" – כנס מחקר ארצי, מכללת אפרתה.

2019 – עמר, א'. היבטים פסיכו-פדגוגיים ב"מכתב התלמיד." הכנס השלושה עשר של האגודה הישראלית לאוריינות ושפה, מכללת אחווה.

2019 – "The rights of students with special needs in the Jewish Law, Israeli and International Law". The 9th International Conference on the Educational Legacy of Janusz Korczak: Commemorating the 30th Anniversary of the Convention on the Rights of the Child, Tel-Aviv University.

2020  – עמר, א' " אחריות ההורים והקהילה בחינוך ילדים עם צרכים מיוחדים לאור ההלכה וספרות השו"ת בעת החדשה " – דרך אפרתה, ביטאון המכללה האקדמית לחינוך, אפרתה, ירושלים.

2021  – עמר, א'. "חדשנות פדגוגית ופיתוח מיומנויות לומד עצמאי נוסח ימי הביניים – עיון ב"דרכי התלמוד" לר"י קנפנטון". הכוונה עצמית בלמידה  (SRL) – כנס מחקר של החוג לחינוך והחוג לחינוך מיוחד, הרצוג המכללה האקדמית.

2022  – עמר, א'. "הזכות לשירותי חינוך מיוחדים במשפט העברי" – כנס הקונגרס העולמי ה – 18 למדעי היהדות, האיגוד העולמי למדעי היהדות, ירושלים.

 

עמר, א' (2019). "מה לכלב (נחיה) בבית הכנסת – על היחס לחריג בכלל ולתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בפרטי בספרות השו"ת בעת החדשה", מוסף שבת לתורה, הגות ספרות ואמנות, מקור ראשון, עמ' 14-15. https://www.makorrishon.co.il/judaism/150019/

כתיבת ספרי לימוד ופיתוח חומרי למידה

  • ניהול אתר תוכן המציג פיתוח תכניות לימודים ולומדות מקוונות במקצועות הקודש בשילוב של אסטרטגיות למידה אורייניות לתלמידים ליקויי למידה בחטיבת הביניים.
  • פרסום דפי עבודה באתר דעת. דפי עבודה ומבחנים במקצועות הקודש לתלמידים לקויי למידה בחטיבות הביניים.
  • "ימי החנוכה – חוברת עבודה לתלמיד", הלכות חנוכה. בשילוב אסטרטגיות למידה אורייניות. מיועד לתלמידי חטיבות הביניים בחינוך המיוחד.
  • "עבודה שבלב – חוברת עבודה לתלמיד בנושא: תפילה" מבוסס על פרק תפילת השחר בתלמוד הבבלי. מיועד לתלמידי חטיבות הביניים בחינוך המיוחד.
  • "ייעוץ בבחירת בית ספר". מדריך קצר להורה ולתלמיד החינוך המיוחד בחטיבת הביניים לקראת המעבר לחטיבה העליונה בדגש על ישיבות תיכוניות ובשילוב מודל תהליך קבלת החלטות.

  • ייעוץ, תמיכה והדרכה להטמעת כלים טכנולוגיים חינוכיים בהוראה ושילובם של כלים טכנולוגיים פתוחים בהוראה (בסביבת google – טפסים, קבצים, שאלונים, בלוגים, פורומים ועוד וכלים נוספים ברשת). הטמעת מערכת המודל בקורסים במכללות להוראה.
  • ייעוץ מתודולוגי וסטטיסטי למרצים במכללה ולסטודנטים לתואר ראשון ושני. ייעוץ בכתיבת פרק המתודולוגיה ופרק הממצאים. ייעוץ סטטיסטי – טיפול ועיבוד בנתונים בתכנת SPSS; הזנת נתונים, איחוד נתונים, היפוכים, בדיקת מהימנות, סטטיסטיקה תיאורית וניתוחים שונים; מבחן T, ניתוח שונות, מתאמים (פירסון) ורגרסיה. קריאה והבנה של פלטי SPPS, ארגון וסידור התוצאות בפרק הממצאים.
  • ייעוץ והדרכת הורים ותלמידי חטיבות הביניים בחינוך המיוחד לקראת המעבר לחטיבה העליונה.

2020-2013  יו"ר מזכירות הקיבוץ ובאגודה החקלאית השיתופית – שעלבים. ממונה ואחראי פעילות נוער, ועדת חריגים ומתן מענה לצרכי הפרט.

2021-   יו"ר ועדת ביקורת, אגודה חקלאית שיתופית – שעלבים.